Att ställa ut på en mässa kan vara en effektiv strategi för att marknadsföra produkter eller tjänster, men det kräver en genomtänkt strategi och rätt förberedelser för att verkligen sticka ut. Du ska därför här få några tips som kan vara till bra hjälp för dig att lyckas.
Ha ett bra mässbord
Det gäller ju att ha ett bra mässbord för att kunna ställa ut. Mässbord med snabb leverans hittar du hos Skiltex! Sedan bör du även se till att ditt mässbord har en ren och tydlig design som omedelbart fångar besökarnas uppmärksamhet. Använd en stor och läsbar logotyp, och håll informationen enkel och fokuserad på ditt kärnbudskap. Det kan även vara bra att använda dig av varma, inbjudande färger som reflekterar ditt varumärke samt att du ser till att du placerar ljus på ett strategiskt sätt så att du kan framhäva specifika produkter eller skyltar.
Användning av grafiska element och skyltar
Utöver mässbord kan det även vara bra med rollups och banners. En stor sådan är bra att ha bakom ditt mässbord, så att den synliggör din verksamhet på avstånd. Den ska kortfattat kommunicera vad du erbjuder och varför det är relevant för mässbesökarna.
Engagera besökare
Se till att ha tydliga budskap samt personal som är energisk och välkomnande. Det kan även vara smart att inkludera något interaktivt, som demo av en produkt, en tävling eller liknande.
Giveaways och marknadsföringsmaterial
Ha tillräckligt med tryckt material, som broschyrer och visitkort, så att folk kan ta med sig information om dig. Tänk på att designen ska matcha resten av din monter och vara professionell. Se även till att dela ut saker som små användbara produkter med din logotyp, som pennor, vattenflaskor eller tygpåsar
Med rätt strategi, planering och engagemang kan ditt mässbord bli en central punkt på mässan och dra till sig rätt målgrupp.